V Španielsku skoncovali s vychudnutými modelkami

Ako vyzerá stereotyp dnešnej výzorovo „dokonalej“ ženy? K ukážke tejto „dokonalosti“ slúžia modelky, ktoré na sebe predvádzajú štýlové a aktuálne módne trendy týkajúce sa oblečenia, ktoré sa dostaví na trh pre „bežné“ ženy. Je tu však jeden známy problém. Ženy vykonávajúce modeling pôsobia, akoby si ich povolanie vyžadovalo držať pravidelnú a možno až drastikú diétu, oproti skutočným bežným ženám pôsobia neprirodzene štíhlo. Životný štýl či kariéra bežnej ženy si nevyžaduje fanaticky dosahovať čo najtenších rozmerov svojho tela, čo je vlastne úplne v poriadku.

červený koberec

Španielsko sa tak voči stereotypu „dokonale“ štíhlych žien v modelingu konečne rozhodlo zakročiť a módu i modelky prispôsobiť mierami bežným ľudom a to doslova.

Španielska vláda schválila kampaň, na základe ktorej sa v spomenutej krajine  skutočne vážili a merali ženy, ale aj muži a údaje sa zaregistrovali. Išlo o bežných ľudí, s rôznymi profesiami, ako aj rôznej hmotnosti či postavy. Podľa konečných nameraných údajov tak mal modeling v Španielsku chytiť podobu, v ktorej zbadáte oblečenie i modelky (aj modelov) mierami i váhou bližších priemernému človeku.
Podľa názorov ľudí stojacich za touto kampaňou bolo ich prvoradým cieľom zabrániť rozrastajúcim sa ochoreniam súvisiacim s príjmom potravy, akými sú anorexia či bulímia.

dívka

A práve v tejto oblasti boli čísla v Španielsku nebezpečne vysoké. Z podnetu nebezpečne pôsobiacej štatistiky sa tak vláda rozhodla schváliť spomenutú kampaň i patričné kroky, aby ďalšiemu rastu týchto ochorení zabránila.
Obchody s oblečením ako Zara či Mango, ktoré prijímali trendový textil útlych rozmerov tak mohli začať predávať i väčšie veľkosti, aké by potešili viaceré ženy bez toho, aby kvôli krásnemu oblečeniu museli zhadzovať kilá či privodiť si poruchu svojho zdravia. A to je iba jeden z pozitívnych príkladov, ktoré táto kampaň dosiahla.

Posted in Nezařazené